v 39-40 - 26/9 och 3/10 - Badminton i Tennishallen

VÄLKOMNA TILL EKSJÖ BADMINTON!

Varmt välkomna att testa på världens snabbaste bollsport! Badmintonbollen når upp i hastigheter långt över 300 km/timma och få idrotter kombinerar styrka, smidighet, teknik och kondition som badminton gör. Barnen kommer att testa på grunderna i badminton, hur man håller racket, hur man servar och hur man slår grundslaget ”clear”. Vi varvar det med lekar och stafetter under en och en halv timmas tid.

Var:

Eksjö tennishall, Östanågatan 2, Eksjö (intill gymnasiet)

När:

Lördagen den 26 september och lördagen den 3 oktober kl. 10:00 – 11:30.

Obs:

Kläder och skor för inomhusbruk. Racketar och bollar finns att låna. Har man eget racket får man gärna ta med det.

För mer information kontakta: Martin Adamson 070-250 68 96 alt. info@eksjobadminton.se. Se mer om Eksjö Badmintonförening på www.eksjobadminton.se eller www.facebook.com/eksjobf